היוזמה המצרית: הפסקת אש של 72 שעות החל מ-8 בבוקר

שלמה ריזל No Comments on היוזמה המצרית: הפסקת אש של 72 שעות החל מ-8 בבוקר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מצרים הודיעה כי ישראל וחמאס הסכימו על הפסקת אש בת 72 שעות שתיכנס לתוקף ב-8 בבוקר. הגי'אהד הבטיח להגביר את תקיפותיו לפני שתיכנס הפסקת האש לתוקפה

מקורות מקרב המודיעין המצרי שמנהל מו"מ עם חמאס והמשלחת הפלסטינית, לאחר פגישה עמם: "הפלסטינים מציבים אותם תנאים שחמאס הציב בתחילה. מדובר בתנאים נוקשים מידי תוך התעלמות מההרס בעזה". עוד נמסר, כי בקרב אנשי חמאס במשלחת יש מחלוקת עקב כך.

נכון לבינתיים, לאור התנאים שהציב חמאס, המצרים לא מוכנים לערוך שינויים ביוזמה שלהם. הם כן הבטיחו להעביר את עמדת הפלסטינים לצד הישראלי כך מדווח יוני אלפר.

שר החוץ הרוסי, לברוב אמר כי הוא מקווה שההפוגה היא צעד ראשון להפסקת אש קבועה. אמר את הדברים בשיחה טלפונית עם איווט ליברמן. שניהם הביעו תמיכה ביוזמה המצרית.

קודם לכן דווח באתר ויינט כי גורמים פלסטינים טוענים כי משלחת של חמאס והג'יהאד האיסלאמי מרצועת עזה, הכוללת את הבכירים עימאד אל-עלמי וחליל אל-חיה מחמאס וכן את חאלד אל-בטש מהג'יהאד האיסלאמי, תגיע מחר לשיחות בקהיר.

הגעתם של השניים תצא לפועל רק כאשר ישראל תתחייב שלא לפגוע בהם, כפי שהיה עם אחמד ג'עברי בזמן המו"מ בקהיר על עסקת שליט. אם אכן השניים יגיעו לקהיר מחר זה יהיה אחרי ההכרזה הצפויה על הפסקת אש שתיכנס לתוקפה על פי הדיווחים, בשמונה בבוקר.



0 תגובות